Lilypie Maternity tickers

25.2.2013

Se on VAAN turvotusta! :D

Ihana päivä ollut tänään! Siis toi auringonpaiste antaa niin paljon energiaa! Vaikka nukuin tänään 1,5 h unet ja annoin vahingossa lapsen nukkua melkein 3 h päiväunet. :D Ensin ajattelin, että no mä vaan lepään, mutta niinhän siinä aina käy, että nukahdan. Mutta sallin levon itselleni, koska pian alkaa taas ne yövalvomiset, hikoilu ja aamuyöllä pirteänä herääminen. :D

Kokeilin tänään AngelSound sydänäänilaitetta. Olin jo kerran aiemmin kokeillut ja kuulin hetkellisesti äänet, mutta en ollut 100 % varma oliko ne vaavin vai mun omat. No nyt tänään pitkän etsinnän jälkeen löysin todella tiheään lyövät sydänäänet ja tarkistin vielä oman pulssini. Kuulemma nyt 11+2 viikolla pitäisi olla sen 170 lyöntiä minuutissa. Kun kerran on ne äänet jo kuulleet esikoisesta, niin ei siitä voi erehtyä. Tosin jouduin vetämään vatsaa sisään ja ääni kuului tosi kaukaa, vaikka doppler oli täysillä. Silti nyt uskallan jo vähän ajatella, että kyllä siellä taitaa pieni ihminen olla. :) Heh mä varmaan vieläkin tekisin raskaustestin, jos ne näyttäis enempi viikkoja kuin siihen 5+ saakka.

No tänään tää raskaus on kyllä laittanut miettimään. Äiti katseli mun mahaa monta kertaa ja pitkään! Olin varma, että voi ei kohta se kysyy. :D Mulla oli jumppahousut ja ihonmyötäinen paita päällä, kun en ehtinyt laittaa löysää paitaa ennen oven avaamista enkä itseasiassa sitten enää edes tajunnut laittaa. Selitin sitten äkkiä, että joo kauhee turvotus, söin tossa perunaa ja lihapullia. Tais mennä läpi. :) ultran jälkeen varmaan kerron mun lähimmille. Tosin meillä on sellaiset suvut, että juttu leviää päivässä kaikkien tietoisuuteen. :D 

No mittailinkin tossa mahaani. Navan päältä ilman turvotusta etenkin aamulla on ympärys noin 86-87 cm ja illalla turvotuksen kanssa 92 cm.  Pituus 173 cm ja paino n. 71,5 kg. Joten kyllä mä ymmärrän niitä, jotka sanoo, että raskaus näkyy jo. Oon ollut hoikka nyt viime vuoden ja tuntuu, et maha vaan paistaa esiin. On se ennenkin ollut turvonnut, mutta nyt mahan muoto on entistä enempi sen mukainen joksi se raskaudessa muokkautui ja selkeästi kimmoisampi.  Eikä turvotus laske päivän aikana vaan lisääntyy. Alavatsa on pyöristynyt selkeästi ja siksi tavalliset housut painaa, kun istuu. No johan sen kohdun pitäisi ollakin kohta greipin kokoinen kuulemma ja vihloo välillä mukavasti!

Näin tänään 3 päivää vanhan vauvan, kun olin töissä ja yhden tytön veli oli vihdoin syntynyt. Voi sitä isosiskon ylpeyttä. <3 Sitä mäkin odotan. Ensin ajattelin että yli 3 v on hyvä ikäero meillä, koska pelkään, että esikoinen jää vauvan varjoon. Nyt mä luotan täysillä, että kyllä tuo meidän neiti sopeutuu todella hyvin. :) Se on niin avulias auttamaan kotitöissä, leikkii jo nyt tomerasti itsekseen, jaksaa katsella lastenohjelmia, kun teen ruokaa. Ja täyttää siis vasta 2 vuotta. Mutta kaikki sanookin, että on kunnon touhutäti. 

Tervetuloa uusille lukijoille! Ja kiva, kun linkkasitte omia blogejanne, kävin lukemassa ja liityin lukijaksi! :) Ihan mahtavaa saada seuraa teistä muista äideistä, odottajista, lasta yrittävistä ja muista asioista bloggaavista!

Koetan ottaa kuvia talteen, että pääsen laittelemaan niitä sitten myöhemmin. 

4 kommenttia:

  1. mikä sulla on LA? :) itsellä 12.9

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi alustavasti on nyt 15.9. musta kyllä tuntuu, että se siirtyy vielä eteenpäin. Ultrassa selviää 6.3. Kiva, että meitä syyskuisia on niin paljon :)

      Poista
    2. meillä on se np-ultra 5.3 :)

      Poista
    3. Päivää ennen :) mua jännittää jo kamalasti!

      Poista