Lilypie Maternity tickers

8.2.2013

Uusi työpaikka(ko?) ja raskaana

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille. Täällä on vietetty mukava päivä ja herkutteluilta on tiedossa. Eli joutuu huomenna lähtee kävelylle, että vatsa ei tukkiudu. :D Joo meidän piti taas käydä säästeliäästi kaupassa ja ollaankin aika hyvin onnistuttu pitämään ruokamenot kurissa tää viikko. Mutta nyt mukaan tarttui, jos jonkinlaista herkkua, ei vain mulle vaan flunssaiselle miehelle myös.

Huomenna on töitä taas, ihan kiva päästä vähän kotoa pois. Josta tulikin mieleen asia, joka mua alkoi taas stressaamaan. Sain kuulla, että paikkaan, johon hain on hakenut melko pieni määrä muita, joten mahdollisuus päästä haastatteluun on melko suuri. Ja kun mua on vielä suositeltu siihen työhön. Salaa toivon, etten pääse ja toisaalta mietin, että olisipa hyvä päästä, kun rahaa ei koskaan hoitovapaalla ole liikaa. Silti mä jotenkin ajattelen sitä työnantajaa ja joudun heti koeajan jälkeen kertomaan, että jään pian pois töistä. Oon myös kuullut, että hoitovapaalla olevia pienen lapsen äitiä on vähemmän valittu vakkarityöhön. Mikä on kyllä tosi tyhmää, ei raskaus ole sairaus ja pitäähän jonkun niitä lapsiakin tehdä, eikä niitä ilman työtä elätellä. Eikä pienen lapsen äiti välttämättä heti halua uutta lasta.

Mitä mieltä olette siitä, että raskaana oleva hakee uutta työpaikkaa? Onko joku muu ollut samassa tilanteessa. :)

Mä olen siis jo kerran saman kokenut ja alle vuoden olin töissä ja siellä se paikka odottais kyllä. Jotenkin tuntuu niin rankalta asennoitua tässä tilanteessa uuden työn opetteluun, vaikka se ois mielettömän hyvä juttu ja voisin jatkaa heti lapsen isommaksi saatua. Ei pitäisi stressata etukäteen, mutta.. No onneks asioilla on tapana järjestyä. Tekisi niin mieli paljastaa tää raskaus jo kaikille, mutta ennen ekaa ultraa en ainakaan hiisku. Ehkä, jos en tuonne työpaikkaan pääse, niin kerron läheisille, ettei taas tyrkytetä uutta työtä. :D

Nyt perheen pariin nauttimaan illasta. :) Mukavaa viikonloppua teille!

2 kommenttia:

  1. Hei! Kiva, kun olit käynyt kommentoimassa blogissani! :) Meillä menossa yk9. Nyt taas jännitetään viimeisen positiivisen ovistestin jäljiltä. :)

    Minä haluaisin ajatella tuosta kirjoittamastasi asiasta siten, että kyllä ne valitsevat raskanaa olevankin naisen työhön, mikäli huomaavat hänet osaajaksi ja todella haluavat hänet töihin, vaikka sitten äitiysloman jälkeen. Harmi vain ettei se käytännössä taida ihan näin kuitenkaan mennä. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan, että tärppää! :)

      Joo mäkin olin just tehnyt testin ja lähes samana päivänä perheenjäsen soitti ja ehdotti työtehtävää työpaikastaan :) no katsellaan miten käy, turha stressata etukäteen ja pakkohan niiden on pitää koeajan jälkeen. Tosin edellisessä työssä oli tosi löysät vakio työvaatteet eikä esimiehiä nähnyt useinkaan. Tuolla näkee joka päivä ja jo nyt pömppää niin paljon, että odotan kuukautta, jonka jälkeen oikea maha alkaa nousta. :D mutta tärkeintä on nyt vauva ja että kaikki olis ultrassa hyvin. :)

      Poista